viernes, 5 de marzo de 2010

QUATRE MIRADES


I a mi que els expressionistes cada cop m'agraden manco. I que de tota l'exposició em quedo amb aquesta "Senyoreta Mary" de Hanns Ludwig Katz, jo crec que precisament perquè no sembla massa expressionista. Els colors reals eren impresionants, això sí, però el simbolisme que amaga em sembla més surrealista que altra cosa...
Però si vull resumir alguna cosa de l'experiència és com quatre mirades -les dels que hi erem- han interpretat una mateixa imatge de manera diferent. És molt interessant comprovar-ho i és quelcom que haurien de fer els inflexibles, els que es mouen per la vida amb cucales pensant que la seva visió és la correcta.
Davant la imatge d'una dona agenollada que ha resultat ser un nu, segons explicava el títol del quadre, na R. ha vist una dona que netejava el terra (i vestida), n'A. ha vist una dona caiguda al terra (i vestida), en M. ha vist una dona nua en posició eròtica (despullada) i jo he vist una dona vestida a punt d'alçar-se i córrer, com fan els atletes en una cursa...hi podem treure punta del significat d'aquestes quatre mirades? A mi em basta pensar com un objecte concret pot generar quatre realitats, quatre mirades, quatre idees. Com no ha de passar el mateix davant tot allò inebastable, davant les emocions, sempre tan personals i etèries?
Com a mínim, mentre hagi vida, sempre ens quedarà la capacitat d'expressar-nos. I tal volta, també després.

5 comentarios:

novesflors dijo...

Per això diuen que una obra d'art no està ben bé completa sense l'aportació-interacció de l'espectador (o lector o el que siga).

Carme Rosanas dijo...

Em sembla molt interessant poder comparar mirades i interpretacions diferents. No crec que n'hi hagi una d'única i vàlida, totes són vàlides...

Pere dijo...

Potser aquests quatre punts de vista tenen alguna cosa a veure amb les cuatre dimensions en què ens movem.
Tot és relatiu. Però diuen que hi ha una cinquena dimensió ...

Bona nit Frannia.

Striper dijo...

Hi han moltes percepcion i mirades jo l'altre dia pasava per davant de un frup de pintors que pintaven el mateix , no vaig poguer fer la foto , pero era molt interesant veure com cada un ho percebia de manera diferent.

Frannia dijo...

Novesflors, Carme, Pere, Striper: sí, això que ens resulta tan obvi, no ho és tant però a l'hora d'entendre-ho i posar-ho en pràctica. Si no, no hauria tans de problemes de comunicació i malsentesos ni tantes guerres i conflictes, no ho trobau?